dinsdag 24 augustus 2010

Rommelmarktkoopje: Nero

Afgelopen zondag was er een rommelmarkt in Nossegem. Kleinschaliger dan in Oudenburg, minder gezellig ook. Heeft het te maken met de 'goesting' van het moment of is het de uitstraling van de omgeving annex standhouders waardoor je je eerder op een vreemde plek waant dan dat je je thuisvoelt. Of tenminste op je gemak. Na enkele kraampjes leek het duidelijk dat dit mijn dagje niet zou worden. Een vintage Adidas-tas, daar heb ik nog kwijlend naar gekeken. Vanwege de vrouwelijke uitstraling links laten liggen. DVD'tjes ook, alsof ik met de opkomst van blu-ray enkel nog 1 euro voor een gewoon exemplaar wil neertellen. Stripbakken loop ik doorgaans voorbij. Het geloof in de supervondst is al lang weggeëbd. En me als een geobsedeerde weer verdiepen in de materie waar ik dagdagelijks mee bezig ben? Neen, dank u. Toch had ik voor het vertrek in de boekenkast gekeken naar ontbrekende niet-besproken Nero-titels. De buit was aanzienlijk. Blijven slechts genoteerd, vijftien titels uit de rode reeks. Dus mocht je nummers 32, 43, 77, 92, 102, 104, 106, 107, 110, 114, 116, 117, 119, 121, 122 in bruikleen willen geven. Meer dan welkom. Ondertussen zoek ik verder.
- Nero 30: De rosse rupsen
- Nero 37: Zwoele Charlotte
- Nero 38: De man zonder gezicht
- Nero 39: De groene slapjanus
- Nero 41: Ottoman de veertiende
- Nero 54: De wraak van Grote Clo
- Nero 57: Hannibal
- Nero 58: Mister Nobody
- Nero 78: De groene steenbok
- Nero 81: Het monster van Sarawak
- Nero 85: De zwarte toren
- Nero 91: Koeketiene
- Nero 101: De dood van Pietje
- Nero 103: Het jaar van Ricardo
- Nero 105: De kleine Pieterman
- Nero Klassiek 22: Pol de Pijpegeest

Geen opmerkingen: